Nasib-nasib Cinta Sahabatku

Kepada Sahabat 2 ku yang ..............MASIH SINGLE
CINTA ibarat kupu-kupu.  Makin kau kejar, makin ia menghindar.  Tapi bila kau biarkan ia terbang, ia akan menghampirimu...di saat kau tak menduganya.
CINTA bisa membahagiakanmu tapi sering pula ia menyakiti, tapi cinta itu hanya istimewa apabila kau berikan pada seseorang yang layak menerima.  Jadi.........tenang-tenang saja, jangan terburu-buru dan pilihlah yang terbaik.

Kepada Sahabat 2 ku yang...........SUDAH  MENIKAH
Kalau Cinta jangan katakan "Ini SalahMu", tapi "Maafkan aku, ya?" Bukan "Kau dimana!", melainkan "Aku disini, kenapa?" Bukan " Kok bisa sih kau begitu!" tapi "Aku ngerti." Dan juga bukan "Coba, seandainya kau..." akan tetai "Terima kasih ya, kau begitu...."

Kepada Sahabat 2  ku yang...................BELUM PERNAH JATUH CINTA
Bagaimana kalu jatuh cinta: Mau jatuh jatuhlah tapi jangan sampai terjerumus, tetaplah konsisten tapi jangan terlalu mengongkong, berbagilah dan jangan sekali-sekali tidak fair, berpengertianlah dan cobalah..untuk tidak menuntut, siap2 lah untuk terluka dan menderita, tapi jangan kau simpan rasa sakitmu itu.

Kepada Sahabat 2 ku yang ........................TAKUT MENGAKUI
Cinta menyakitkan bila anda putuskan hubungan dengan seseorang. Itu  malah lebih sakit lagi bila seseorang memutuskan hubungan dengan Mu. Tapi cinta paling menyakitkan bila orang yang kau cintai sama sekali tidak mengetahui perasanmu (terhadapnya).

Kepada Sahabat 2 ku yang.........MASIH BERTAHAN MENCINTAI
Hal menyedihkan dalam hidup ialah bila kau bertemu seseorang lalu jatuh cinta, hanya kemudian pada akhirnya menyedari bahawa dia bukanlah jodohmu...dan kau telah menyiakan bertahun-tahun untuk seseorang yang tidak layak.  Kalau sekarangpun  ia sudah tak layak, 10 tahun dari sekarang pun ia juga tak akan layak.  Biarkan dia pergi, lupakanyaaaa...................tambahan pulak jika tidak mendapat restu dari orang tua...............

Pesanan khas buat sahabat2ku yang berada di SMK Balung Twu, terutamanya pelajar2 asrama, abg2, kakak2, adik2 form5, kelas 6AD 2010 dan rakan2 laen yang meninggalkan sekolah.....

Laman ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan,pandangan,luahan,dan komen juga pendapat peribadi. Dikuasakan oleh Blogger.